Årsmöte 2011

Fredagen den 13 maj var ingen olycksdag, då började nämligen Finlands Svenska Adventkyrkas årsmöte på Toivonlinnas Villa Ljunghäll. Trossyskon från hela distriktet kom tillsammans för andlig uppbyggelse, och för att på söndagen gå igenom lagstadgade förhandlingar i form av ett delegatmöte.

Som högtidstalare hade vi fått Claes Lundström med familj från Adventistsamfundets skola i Norge. Claes talade flera gånger under helgen, och i gudstjänsten som bandades in och sändes ut söndagen den 22 maj på YLE Radio Vega. I radiogudstjänsten som leddes av Kennet Engblom medverkade också adventkyrkans sångkör, gruppen Garden of Joy, Astrid Ericsson med bön och Daniel Engblom med bibelläsning.

Årshögtiden bjöd på mycket musik av olika slag: solosånger, duetter och gruppsånger. En grupp unga från Rwanda, numera bosatta i Vasa, glädde oss med fina sånger på traditionellt vis på swahili. En stor del av musiken framfördes i själva verket av olika unga talanger från Norge, Sverige och Finland.

Denna sida erbjuder också några länkar som kan vara intressanta:
Radiogudstjänsten kan man lyssna till på YLE Arenan ända till 21.6.2011 kl. 13:03.

Live inspelningar (låg kvalitet) från årsmötet hittas genom att klicka på "Podcasts" i meny till vänster eller här.

Inspelningarna innehåller följande musikinslag:
- Ann-Louise och Krister Granbacka: Börja om än en gång i mitt liv
- Garden of Joy: Where the Spirit of the Lord is
- Rwanda-gruppen

Bilder från årsmötet hittar du i ett speciellt fotoalbum.